התפרסם
מחקר במרכז הרפואי לבריאות הנפש "אברבנאל"
המחקר הראשון שערכתי בבית החולים הפסיכיאטרי "אברבנאל" בבת ים עסק בידיהם של חולים, רובם סכיזופרנים, בהשוואה לקבוצת ביקורת. הוא נערך בשנת 1990, ופורסם בבטאון הפסיכיאטרי הישראלי בשנת 1999.
Hand Parameter Differences Between Psychiatric Patients and Normal Controls
כתבה באתר "פסיכולוגיה עברית" ופרק מהספר
האתר ,"פסיכולוגיה עברית" פרסם ב 28.2.12 את הקומוניקט של הספר
"כף היד כראי הנפש, כירולוגיה אבחונית ויישומית"
ושני פרקים מתוכו העוסקים בזיהוי דיכאון ונטיות אובדניות באבחון כף היד:
(לכניסה לכתבה לחצו על הקישור)
בתחתית הכתבה תוכלו לקרא במחשב פרק מהספר
כתבה בעיתון "מקור ראשון", מרץ 2012
כתבה בירחון "חיים אחרים", מאי 2012
הירחון "חיים אחרים" העוסק בברפואה טבעית ותרבות רוחנית פרסם במאי 2012 כתבה שהוכתרה בתואר "כירולוגיה מודרנית: קריאה בכף היד ככלי להתפתחות אישית" ובגוף הכתבה נקראה "רואה לך בידיים":
רואה לך בידיים
(לכניסה לכתבה לחצו על הקישור)
כתבה במגזין "מתנת שחרור" עיתון "העיר" של "הארץ", יולי 2012
הכתבה בעיתון המיועד לחיילים משתחררים מיועדת להציע אפשרויות ייעוץ להכוונה אישית ומקצועית בשלב של הכרעות והחלטות משמעותיות בחיי הצעיר/צעירה. אבחון כירולוגי מקצועי מאפשר בחירה נבונה של תחום לימודים והתכוונות לחיים מודעים יותר.
יד המקרה
(לכניסה לכתבה לחצו על הקישור)
ראיון עם תלמה בריל, כירולוגית, בעיתון הרוסי "וסטי", יולי 2012
הכל כמו על כף היד
(לכניסה לכתבה לחצו על הקישור)
ראיון עם תלמה בריל, כירולוגית, ברדיו האינטרנטי "הקוף המאה", יולי 2012
תלמה בריל, כירולוגית, עוסקת בכירולוגיה (קריאת כף יד) אבחונית ויישומית עשרות שנים, חוקרת, מייעצת, מלמדת ומפעילה אתר המוקדש לכירולוגיה.
תלמה התחילה את דרכה המקצועית בשדה החינוך העל יסודי, ואת דרכה הרוחנית עם המדיטציה הטרנסצנדנטלית. פגישתה עם הקריאה בכף היד התחילה כתחביב. במהרה היא גילתה בה שפה מרתקת ומדויקת, שנמצאת על התפר בין גוף לנפש (שהרי היד היא גם חלק מהגוף) ומגלה את הביטוי האוטנטי ביותר של האדם בעזרת הנתונים האישיים שלו עצמו. בהדרגה התפתח התחביב לעשייה מקצועית. יכולת הדיוק של הכלי הכירולוגי, והיותו ביטוי נקי וצלול של התודעה האנושית, הוכיחו עצמם שוב ושוב, ועודדו אותה להעמיד אותו במבחן המחקר המדעי. היא ערכה שני מחקרים על ידיהם של חולי נפש בבית החולים האוניברסיטאי "אברבנאל" בבת ים, הראשון פורסם בכתב העת הפסיכיאטרי הישראלי. עוד מחקר נערך על ידה על אוכלוסיה חרדית. בכל המחקרים השתמשה תלמה בריל בכלי המחקר המקובלים והתוצאות הסטטיסטיות היו מובהקות ביותר. במקביל, אספה תלמה בריל אל סל הכלים המקצועיים שלה כלים רוחניים נוספים המעשירים את עבודתה הכירולוגית. היא למדה פסיכולוגיה יונגיאנית, NLP, שיטת "העבודה" של ביירון קייטי, לימודי בודהיזם, טיפול בארגז חול, ועוד, כשלכל אורך הדרך מהווה המימד המדיטטיבי והעיסוק במדיטציה מורה דרך וסמן להתפתחות ופיתוח המודעות. לאחרונה התפרסם ספרה של תלמה בריל: "כף היד כראי הנפש, כירולוגיה אבחונית וישומית. לדעת המחברת, תרומתו החשובה ביותר היא המחקרים המדעיים הכלולים בו והוכחת התקפות של זיהוי אישיות דכאונית ונטיה אבדנית בכף היד.
לראיון
(לכניסה לראיון לחצו על הקישור)
ראיון בנושא כירולוגיה ברשת א', יולי 2012
הראיון
(לכניסה לכתבה לחצו על הקישור)
כתבו בעיתון…
כמות המידע שמועברת במפגש כזה היא עצומה…בריל מגיעה לאבחנות מאוד מדויקות, והיא גם מזהירה מהדיוק הזה. "הכירולוגיה היא כלי כל כך חזק, שאם משתמשים בו לא נכון הוא עלול גם להזיק"…הקשר הדו- סתרי של יד-מוח הוא שמביא את בריל לכנות את עבודתה כמיפוי התודעה העכשווית. היא מקפידה לא לערבב שום מימד עתידני בתוך דבריה. "היד משתנה כל הזמן", היא אומרת. הקריאה בכף היד מבחינתה היא חוויה התפתחותית. "קריאה אבחונית בכף היד היא קודם כל דרך להעמקת ההבנה העצמית והמודעות העצמית. בעזרת אבחון כזה, כאשר הוא נעשה בצורה נכונה, אדם לומד להכיר את עצמו בצורה מקיפה יותר ומשוחררת מהשפעות חינוך, סביבה ונורמות חברתיות, אתה מגלה דברים חדשים וחווה חוויה עמוקה ששל גילוי עצמי. אכן!"
תמי לוביץ, "חיים אחרים", 2000.
הכירולוגיה אינה נבואה, היא רק טכניקה שמאפשרת למי שהתמחה בה לפענח את המפה המרתקת ביותר והחכמה ביותר שכתב הבורא לכל אחד מאיתנו בנפרד… אנשים באים לתלמה בריל מתוך סקרנות, מתוך התלבטות ומתוך סערת רגשות. אני עצמי מממתינה לתורי אצלה בקוצר רוח. הנושא המרתק ביותר היה מאז ומעולם, אצל כל אדם – הוא עצמו, וכאן אתה מוזמן למקום שבו ידברו ברצינות ובכובד ראש ומתוך אכפתיות רבה – עליך, רק עליך.
…אתה מביט בעצמך, אבל אתה עושה זאת דרך עיניה – והעובדה שעקרונותיה קפדניים כל כך, ודרכה ברורה ונהירה לה, מפשטת את התהליך ומנקה אותו…הניסיון שלה עם בני נוער מסייע לה בעבודתה…בני עשרה שנקלעים למתחים עם ההורים ולמצוקות…ילמדו על תכונותיהם האמיתיות…ועל הדרכים להתמודד ולצאת מן המאבק אדם שלם וחיובי יותר.
חיה הרצברג, "משפחה", 1996.
…"ישבתי עם מישהו שסיפר לי איפה אני טובה, ואיפה אני טובה מאד. תלמה דיברה על הכשרונות שלי – לא כמחמאה גדולה, היא רק ספרה אותם ברשימה ארוכה…היא סיפרה לי על רגישות מערכת העיכול שלי, על האקזמה במקום שלא יכלה לראות, על כאבי הראש המטרידים…כאבי הראש וכל השאר נובעים מן המתיחות הזאת. מאז שהייתי אצלה אני מטפלת בעצמי…בעצם, מאז שמלאו לי 35 הסתובבתי עם פצצה מתקתקת…אחרי תלמה, איכשהו, נוטרלה הפצצה שלי…"
"חבר שלי ואני לומדים בישיבה רגילה…היו לנו בעיות קשות שהפריעו לנו מאד בלימוד…המפגש הזה היה מלמד ומחכים מאד. האמת היא שמאז אני מחלק את חיי לשניים: חיי לפני המפגש עם תלמה וחיי אחריהם. עצם הגילוי של הדברים כבר עזר לי להרגיש טוב יותר. עובדה שיצאתי ממנה עם הרגשה הרבה יותר חזקה. פתאום הייתי בטוח יותר בעצמי….הקב"ה ככה עשה אותי ואני לא יכול להכחיש את זה."
(עדויות של פונים לאבחון כירולוגי, "משפחה", 1996.
"כשיוצאים ממנה, הופכים בראש וראשונה לאדם ששם יותר לב. יותר שם לב למי הוא ולמה באמת הוא רוצה לעשות או להיעשות…הכירולוגיה היא כלי נפלא עבור אנשים שמכל סיבה שהיא לא יכולים להביע את עצמם…ועבורנו כולנו, שבמידה רבה אנו אילמים לפנימיותנו.
אני הבאתי את בתי הבכורה לפגישת ייעוץ אצל תלמה בריל, רגע לפני שגיל ההתבגרות שלה 'פרץ' במלוא עוזו. הכירולוגיה היא כלי נפלא המאפשר הצצה מרגשת לתוך עולמו הכמוס של הילד. היא עוזרת לי, כאמא, לדעת יותר, להבין יותר, ובעיקר לקבל, לסלוח, ולהיות סבלנית ואוהדת".
"ילדים שבעיה פסיכוסומטית או נפשית מעיקה עליהם, או בידיהם של ילדים היפר אקטיביים, שמתקשים לשבת או להתרכז, ניתן להתבונן ולנסות לבדוק מה שורש הבעיה שלהם. הכירולוגיה יכולה לעזור לילדים בעלי דימוי עצמי נמוך כאשר היא תראה להם את התחומים שבהם הם מוכשרים ומוצלחים…המפתח נותר בידי המתבגר ומשפחתו, איזו עבודה תיעשה עם המידע."
"משפחה טובה", שבט תשס"ג.